onsdag 13 november 2013

Tankar på nytt

Har en del tankar på nystarter i huvudet just nu.

I morgon ska jag dels på en anställningsintervju för en ny förskollärartjänst och dels på visning av en hyreslägenhet tillsammans med familjen. Både arbets- och bostadssituation är saker jag vill ändra på i livet just nu.

Vi bor trångt, fem personer i en 3:a på 72 kvm och behöver definitivt större med tiden barnen växer. Det funkar ett tag till, även om vår lägenhet ser ut som ett skrotupplag av alla saker som hopas. Men inom ett år känns det nästan nödvändigt att hitta något större.

Och vad gäller jobbet känner jag nästan en olust inför att återvända till min arbetsplats efter föräldraledigheten. Jag känner att jag tappat pedagogisk skärpa under min tid där, att konflikter hela tiden bubblar upp och att ledningen verkligen inte imponerar. Samtidigt känner jag pliktkänsla mot barn och kollegor och att jag kanske bör ge jobbet en chans till innan jag kastar in handduken. Ett år arbetade jag på den förskolan innan jag gick på föräldraledighet i april.  

Jag får säkert anledning att skriva mer om båda dessa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar